22 Haziran 2019 Cumartesi

ZÜMRE TUTANAĞINDA PROJEMİZ



2018-2019 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SELÇUK İLKOKULU 
2.SINIF SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ        :   19.06.2019
TOPLANTI YERİ              :   Öğretmenler Odası
TOPLANTI SAATİ           :   10:00
TOPLANTI NO                   :    3
 KATILANLAR                  :   SÜHEYLA CİVELEK   2-A Sınıf Öğretmeni
                                                    EROL YILIK                  2-B
                                                  NURDAN EMİR            2-C
                                                  YALÇIN KESER            2-D
                                                  MÜNEVVER BOZKIR   2-E
                                                 SERAP TUGAY               2-F
                                                 SİBEL AKGÜN                2-G
                                                 SEVGİ SERT                  İng. Öğr.
                                                 NİLÜFER ÖZKOÇ         İng. Öğr.
                                                 UĞUR ÇİNİ                 Mdr. Yard.
                                        
                                                              
  
GÜNDEM MADDELERİ:

1.      Açılış ve yoklama,
2.      Toplantı gündem maddelerinin okunması.
3.      2018-2019 Eğitim- Öğretim Yılının Genel Değerlendirmesi
4.      Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları’nda alınan kararların değerlendirilmesi,
5.      Öğrencilerin genel başarı durumlarının değerlendirilmesi,
6.      Kullanılan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi,
7.      Derslerde tüm konuların bitirilip bitirilmediğinin tespit edilmesi.
8.      Sınıflarda seviye durumları geri olan öğrenciler,
9.      Sınıf kitaplıklarının durumu,
10. Ölçme ve değerlendirmede izlenen yöntemler,
11. Mesleki eserler ve eğitim alanındaki gelişmeler,
12. Hello My Self Relıance E-twinning Projesi’nin değerlendirilmesi
13. Dilek ve temenniler,





GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ

         1- Okulumuzun 2.sınıf öğretmeni 2018-2019 Eğitim- Öğretim yılının Sene sonu Zümre Öğretmenler Kurulu toplantısını yapmak üzere zümre başkanı Süheyla Civelek başkanlığında yukarıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere 19.06.2019 Salı günü saat 10.00 da öğretmenler odasında toplanmışlardır. Toplantıya 2. sınıf öğretmeni ,İngilizce öğretmenleri, müdür yardımcısı Uğur Çini katılmışlardır.
          
          2-Toplantının başında zümre başkanı  hazırlanan gündem maddelerini tek tek okuyarak eklenmesi gerekenler olup olmadığını sordu. Zümre elemanları oluşturulan gündem maddelerinin yeterli ve uygun olduğunu belirttiler.

          3-   2018-2019 Eğitim- öğretim yılının genel değerlendirmesi sonucunda; 2.sınıflarda derslerin müfredata göre tamamlandığı, genel olarak sınıf seviyelerinin iyi olduğu, sınıfta bir kaç öğrencinin durumunun düşük olduğu belirtildi. 2. Sınıflar bazında sınıf tekrarı olan öğrencilerin sürekli devamsızlar ,dışında  olmadığı tarafından belirtildi
        
        4- Zümre toplantılarında alınan kararların sene boyunca uygulandığını,  kılavuz kitabı olmadığı için derslerde günlük planlar yapıldığını. Ayrıca zümre toplantılarında alınan kararların hemen hemen tamamının gerçekleştirildiğini zümre öğretmenlerince onandı.
          
       5- Öğretim yılı sonunda sınıfların başarı durumları değerlendirildiğinde, öğrenci başarı durumlarının genel anlamda iyi olduğunu. 2-B sınıf öğretmeni sığınmacı öğrencilerimizden bazılarının  okuma yazma öğrenemediğini belirtti. Aile ile görüşülüp RAM’a yönlendirildiğini ve ailenin bunu kabul etmediğini dile getirdi.
        
       6- Derslerin işlenişi sırasında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında ise özellikle öğrenci merkezli, yaparak yaşayarak öğretim yapıldığı, öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleştiği yöntem ve tekniklerin uygulandığını, yapılandırmacı eğitim anlayışı çerçevesinde öğrencinin hazır bilgiyi ezberleyen değil, yeni bilgileri önceki öğrendikleri üzerine inşa eden, yeni bilgileri kolay bir şekilde öğrenen ve hayatta karşılaştığı durumlara uygulayabilen bir anlayışla yetiştirilmeye çalışıldığını, işlenen konularla ilgili araştırma inceleme çalışmalarına yer verildiğini, edindikleri bilgileri sınıf ortamında sunum halinde aktardıkları, öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleştirilmiş olduğunu belitti. Genel olarak öğrencilerin bilgi düzeylerinin normal olduğu fakat sahip olunan bilgilerin ifade edilmesi konusunda bazen yetersiz kalındığı ve bu durumu iyileştirici çalışmaların yapılması gerektiğini 2/C sınıf Öğretmeni  Nurdan Emir söyledi.
   
    7- Sene başında belirlenen süreler içinde tüm derslerin temaları yetiştirilmiş ve işlenmesinin bitirildiğini, Türkçe ve diğer derslerde konuların işlenişinde sözlü ve yazılı ifadenin ötesinde yorum yapabilme becerilerinin geliştirilmeye çalışıldığını, bütün derslerde güzel konuşma, güzel yazma ve güzel okuma üzerinde önemle durulduğunu, Matematik derslerinde her konunun ayrıntılı olarak ele alındığını, Hayat Bilgisi derslerinin konularının sınıf içi etkinlikleri kullanarak işlendiğini, her konu ve tema sonunda değerlendirmeler yapıldığını, dersler işlenirken okulun ve çevrenin imkânları ölçüsünde araç ve gereçlerin düzenli kullanıldığını ve kullanma becerilerini geliştirmeye çalışıldığını, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik, Görsel Sanatlar ve Serbest Etkinlik derslerinin yıllık planda belirtilen kazanımlar doğrultusunda işlenmiş ve süre içerinde tüm tema ve konuların bitirildiğini zümrelerce belirtildi.Ayrıca İngilizce öğretmenlerimizde müfredatı tamamladıklarını söylediler.

      
  8-Sınıf seviye durumları dikkate alındığında seviye durumları geri olan öğrencilerle ilgilenildiğini,  bu geri olma durumlarının sebepleri üzerinde veli görüşmesi yapıldığını,   problemlerin yerinde tespit edilmeye çalışıldığını belirtildi.özellikle  sığınmacı öğrencilerimizin dil gelişimi için farklı etkinliklerle eksikliklerinin giderilmeye çalışıldığını  belirtti.

   9- Sınıf kitaplıklarının düzenlenerek zenginleştirildiğini, en çok kitap okuyan öğrencilerin ödüllendirildiğini, okunan kitapların da karnelere işlendiğini, her zaman okuma yapılması gerektiğini, bu durumun öğrencilerin kitap okumasını olumlu yönde etkilediğini, başarılarına olumlu yönde katkı yaptığını, bu amaçla öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışıldığını Münevver Bozkır belirtti..
     
   10-Serap Tugay, öğrenci başarılarını değerlendirme de derslerin kılavuz kitaplarının bize yol gösterdiğini,  değerlendirmelerin toplu ya da bireysel olarak yapıldığını söyledi. Değerlendirme kriterlerinin yetersiz kaldığı, üç kriterin bazı öğrencileri tanımlamada yetersiz kaldığını, geliştirilmeliden sonra iyi ile arasına bir kriter daha konulması belirtildi.

   11- Özellikle eğitimde sürekli yenilikler ve değişmeler olduğunu, bu konularda bilgi sahibi olunması amacıyla meb sitelerinin takip edilmesini, okulda ve ilde sene sonu  zümre elemanları ile birlikte  yapılan ve yapılacak olan seminerlere katılmasını, yaz tatilinde yeni program hakkında bilgi edinilmesini, öğrenmenin bilgi edinmenin yaşının olmadığını, her zümre elemanının bunu yapacağını  eğitim ve öğretimde meydana gelen yeni gelişmelerden haberdar olunmasını ve okutulacak olan sınıfların kılavuz kitaplarının incelenmesinin faydalı olacağını  Sibel Akgün söyledi

   12-     Hello My Self Relıance E-twinning projesi Nurdan Emir tarafından değerlendirildi. Proje 2-C Nurdan EMİR  ve 2-A Süheyla CİVELEK  Sınıfları tarafından okul müfredatı ve ders programına göre uygulandı.Proje çalışmalarının çoğu okul saatlerinde yapıldı. Projenin müfredata entegrasyonu sağlandı.Proje çalışmaları öğrencilerin becerilerini,yetkinliklerini geliştirmelerine imkan sağladı. Velilerin değerlendirmeleri alındığında çok faydalı ve yerinde bir proje yapıldığını ,çocuklarda öz güven çalışmalarının olumlu davranışlar ve sonuçlar doğurduğunu ifade etmişlerdir.


   13- Dilek ve temenniler bölümünde zümre başkanı Süheyla Civelek söz alarak bu eğitim öğretim yılının gerek birinci gerekse ikinci döneminde gösterilen azim gayretin ve bu çalışma örneklerinin gelecek yıllarda da sürmesi dileğinde bulundu.
     Son olarak; gelecek eğitim-öğretim yılının başarılı bir şekilde geçirilmesi dileklerinde bulunarak toplantı sona erdi.


 SÜHEYLA CİVELEK          EROL YILIK             NURDAN EMİR          YALÇIN KESER                                                             

2-A Sınıf Öğretmeni           2/B Sınıf Öğretmeni     2/C Sınıf  Öğretmeni       2/D Sınıf Öğretmeni           





MÜNEVVER BOZKIR     SERAP TUGAY           SİBEL AKGÜN               SEVGİ SERT
2-E Sınıf Öğretmeni           2/F Sınıf Öğretmeni     2/G Sınıf  Öğretmeni        İngilizce Öğretmeni



       





2018-2019 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI PAYKÖY İLKOKULU 
2.SINIF SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
TOPLANTI TUTANAĞI ALINAN KARARLARIDIR.


1- İkinci dönem çalışmalarının da programa uygun olarak yürütüldüğünü,  verilmek istenen konular amacına uygun olarak verildiği,
2- Derslerin temalarının belirtilen sürelerde işlenmiş olup planlanan sürelerde bitirildiği, her tema sonunda geri bildirim alınarak eksikler tespit edilmeye çalışılmış, konu tekrarlarıyla bu eksiklikler giderilmeye çalışıldığı,
3- Ayrıca zümre toplantılarında alınan kararların hemen hemen tamamının gerçekleştirildiği,
4- Derslerin işlenişi sırasında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında ise özellikle öğrenci merkezli, yaparak yaşayarak öğretim yapıldığı,
5- İşlenen konularla ilgili araştırma inceleme çalışmalarına yer verildiği,
6- Dersler işlenirken okulun ve çevrenin imkânları ölçüsünde araç ve gereçlerin düzenli kullanıldığı,
7-Sene başında belirlenen süreler içinde tüm derslerin temaları yetiştirildiği,
8- Sınıf seviye durumları dikkate alındığında seviye durumları geri olan öğrencilerle ilgilenildiği,
9- Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışıldığı,
10-Tema sonunda değerlendirme formları, öz değerlendirme gibi formların öğrencilere uygulandığı,

11-- Hello My Self Relıance E-twinning Projesi kapsamında öğrenciler yaratıcı düşünme,iletişim becerisi,araştırma sorgulama becerisi,girişimcilik becerilerini kazandıkları, proje sonunda velilerle yapılan değerlendirmede öz güven kazanmada öğrencilerden olumlu davranışlar kazanıldığı, güzel,faydalı ve verimli bir aktivite olduğu,

12- Eğitim ve öğretimde meydana gelen yeni gelişmelerden haberdar olunmasını ve okutulacak olan sınıfların kılavuz kitaplarının incelenmesi kararları alındı.


                                                                                               


                                                                 
Olur
17.06.2019

ŞENER AYDOĞAN
Okul Müdürü



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder