2018-2019 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SELÇUK İLKOKULU
2.SINIF SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
2.SINIF SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ : 19.06.2019
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
TOPLANTI SAATİ :
10:00
TOPLANTI NO : 3
KATILANLAR : SÜHEYLA CİVELEK 2-A Sınıf Öğretmeni
EROL
YILIK 2-B
NURDAN EMİR
2-C
YALÇIN KESER 2-D
MÜNEVVER BOZKIR 2-E
SERAP TUGAY 2-F
SİBEL AKGÜN 2-G
SEVGİ SERT İng.
Öğr.
NİLÜFER ÖZKOÇ İng. Öğr.
UĞUR ÇİNİ Mdr.
Yard.
GÜNDEM MADDELERİ:
1. Açılış ve yoklama,
2. Toplantı gündem maddelerinin okunması.
3. 2018-2019 Eğitim- Öğretim Yılının Genel
Değerlendirmesi
4. Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları’nda alınan
kararların değerlendirilmesi,
5. Öğrencilerin genel başarı durumlarının
değerlendirilmesi,
6. Kullanılan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi,
7. Derslerde tüm konuların bitirilip bitirilmediğinin
tespit edilmesi.
8. Sınıflarda seviye durumları geri olan öğrenciler,
9. Sınıf kitaplıklarının durumu,
10. Ölçme ve değerlendirmede izlenen yöntemler,
11. Mesleki eserler ve eğitim alanındaki gelişmeler,
12. Hello My
Self Relıance E-twinning Projesi’nin değerlendirilmesi
13. Dilek ve temenniler,
GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ
1- Okulumuzun 2.sınıf öğretmeni 2018-2019
Eğitim- Öğretim yılının Sene sonu Zümre Öğretmenler Kurulu toplantısını yapmak üzere
zümre başkanı Süheyla Civelek başkanlığında yukarıdaki gündem maddelerini
görüşmek üzere 19.06.2019 Salı günü saat 10.00 da öğretmenler odasında
toplanmışlardır. Toplantıya 2. sınıf öğretmeni ,İngilizce öğretmenleri, müdür
yardımcısı Uğur Çini katılmışlardır.
2-Toplantının
başında zümre başkanı hazırlanan gündem
maddelerini tek tek okuyarak eklenmesi gerekenler olup olmadığını sordu. Zümre
elemanları oluşturulan gündem maddelerinin yeterli ve uygun olduğunu
belirttiler.
3- 2018-2019 Eğitim- öğretim yılının genel
değerlendirmesi sonucunda; 2.sınıflarda derslerin müfredata göre tamamlandığı, genel
olarak sınıf seviyelerinin iyi olduğu, sınıfta bir kaç öğrencinin durumunun düşük
olduğu belirtildi. 2. Sınıflar bazında sınıf tekrarı olan öğrencilerin sürekli
devamsızlar ,dışında olmadığı tarafından
belirtildi
4- Zümre toplantılarında alınan kararların sene boyunca uygulandığını, kılavuz kitabı olmadığı için derslerde günlük
planlar yapıldığını. Ayrıca zümre toplantılarında alınan kararların hemen hemen
tamamının gerçekleştirildiğini zümre öğretmenlerince onandı.
5-
Öğretim yılı sonunda sınıfların başarı durumları değerlendirildiğinde, öğrenci
başarı durumlarının genel anlamda iyi olduğunu. 2-B sınıf öğretmeni sığınmacı
öğrencilerimizden bazılarının okuma
yazma öğrenemediğini belirtti. Aile ile görüşülüp RAM’a yönlendirildiğini ve
ailenin bunu kabul etmediğini dile getirdi.
6- Derslerin
işlenişi sırasında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında ise özellikle öğrenci
merkezli, yaparak yaşayarak öğretim yapıldığı, öğrenmenin en üst düzeyde
gerçekleştiği yöntem ve tekniklerin uygulandığını, yapılandırmacı eğitim
anlayışı çerçevesinde öğrencinin hazır bilgiyi ezberleyen değil, yeni bilgileri
önceki öğrendikleri üzerine inşa eden, yeni bilgileri kolay bir şekilde öğrenen
ve hayatta karşılaştığı durumlara uygulayabilen bir anlayışla yetiştirilmeye
çalışıldığını, işlenen konularla ilgili araştırma inceleme çalışmalarına
yer verildiğini, edindikleri bilgileri sınıf ortamında sunum halinde
aktardıkları, öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleştirilmiş olduğunu belitti.
Genel olarak öğrencilerin bilgi düzeylerinin normal olduğu fakat sahip olunan
bilgilerin ifade edilmesi konusunda bazen yetersiz kalındığı ve bu durumu
iyileştirici çalışmaların yapılması gerektiğini 2/C sınıf Öğretmeni Nurdan Emir söyledi.
7-
Sene başında belirlenen süreler içinde tüm derslerin temaları yetiştirilmiş ve
işlenmesinin bitirildiğini, Türkçe ve diğer derslerde konuların işlenişinde
sözlü ve yazılı ifadenin ötesinde yorum yapabilme becerilerinin geliştirilmeye
çalışıldığını, bütün derslerde güzel konuşma, güzel yazma ve güzel okuma
üzerinde önemle durulduğunu, Matematik derslerinde her konunun ayrıntılı olarak
ele alındığını, Hayat Bilgisi derslerinin konularının sınıf içi etkinlikleri
kullanarak işlendiğini, her konu ve tema sonunda değerlendirmeler yapıldığını,
dersler işlenirken okulun ve çevrenin imkânları ölçüsünde araç ve gereçlerin düzenli
kullanıldığını ve kullanma becerilerini geliştirmeye çalışıldığını, Beden
Eğitimi ve Oyun, Müzik, Görsel Sanatlar ve Serbest Etkinlik derslerinin yıllık
planda belirtilen kazanımlar doğrultusunda işlenmiş ve süre içerinde tüm tema
ve konuların bitirildiğini zümrelerce belirtildi.Ayrıca İngilizce
öğretmenlerimizde müfredatı tamamladıklarını söylediler.
8-Sınıf
seviye durumları dikkate alındığında seviye durumları geri olan öğrencilerle
ilgilenildiğini, bu geri olma
durumlarının sebepleri üzerinde veli görüşmesi yapıldığını, problemlerin yerinde tespit edilmeye
çalışıldığını belirtildi.özellikle
sığınmacı öğrencilerimizin dil gelişimi için farklı etkinliklerle eksikliklerinin
giderilmeye çalışıldığını belirtti.
9- Sınıf kitaplıklarının düzenlenerek
zenginleştirildiğini, en çok kitap okuyan öğrencilerin ödüllendirildiğini,
okunan kitapların da karnelere işlendiğini, her zaman okuma yapılması
gerektiğini, bu durumun öğrencilerin kitap okumasını olumlu yönde etkilediğini,
başarılarına olumlu yönde katkı yaptığını, bu amaçla öğrencilere kitap okuma
alışkanlığı kazandırılmaya çalışıldığını Münevver Bozkır belirtti..
10-Serap
Tugay, öğrenci başarılarını değerlendirme de derslerin kılavuz kitaplarının
bize yol gösterdiğini, değerlendirmelerin
toplu ya da bireysel olarak yapıldığını söyledi. Değerlendirme kriterlerinin
yetersiz kaldığı, üç kriterin bazı öğrencileri tanımlamada yetersiz kaldığını,
geliştirilmeliden sonra iyi ile arasına bir kriter daha konulması belirtildi.
11- Özellikle eğitimde sürekli yenilikler ve değişmeler
olduğunu, bu konularda bilgi sahibi olunması amacıyla meb sitelerinin takip
edilmesini, okulda ve ilde sene sonu
zümre elemanları ile birlikte
yapılan ve yapılacak olan seminerlere katılmasını, yaz tatilinde yeni
program hakkında bilgi edinilmesini, öğrenmenin bilgi edinmenin yaşının
olmadığını, her zümre elemanının bunu yapacağını eğitim ve öğretimde meydana gelen yeni
gelişmelerden haberdar olunmasını ve okutulacak olan sınıfların kılavuz
kitaplarının incelenmesinin faydalı olacağını Sibel Akgün söyledi
12-
Hello My Self Relıance E-twinning projesi Nurdan Emir tarafından
değerlendirildi. Proje 2-C Nurdan EMİR
ve 2-A Süheyla CİVELEK Sınıfları
tarafından okul müfredatı ve ders programına göre uygulandı.Proje
çalışmalarının çoğu okul saatlerinde yapıldı. Projenin müfredata entegrasyonu
sağlandı.Proje çalışmaları öğrencilerin becerilerini,yetkinliklerini
geliştirmelerine imkan sağladı. Velilerin değerlendirmeleri alındığında çok
faydalı ve yerinde bir proje yapıldığını ,çocuklarda öz güven çalışmalarının
olumlu davranışlar ve sonuçlar doğurduğunu ifade etmişlerdir.
13- Dilek ve temenniler bölümünde zümre başkanı Süheyla
Civelek söz alarak bu eğitim öğretim yılının gerek birinci gerekse ikinci
döneminde gösterilen azim gayretin ve bu çalışma örneklerinin gelecek yıllarda
da sürmesi dileğinde bulundu.
Son olarak; gelecek eğitim-öğretim yılının
başarılı bir şekilde geçirilmesi dileklerinde bulunarak toplantı sona erdi.
SÜHEYLA CİVELEK EROL
YILIK NURDAN EMİR YALÇIN KESER
2-A
Sınıf Öğretmeni 2/B Sınıf Öğretmeni 2/C Sınıf Öğretmeni
2/D Sınıf Öğretmeni
MÜNEVVER
BOZKIR SERAP TUGAY SİBEL AKGÜN SEVGİ SERT
2-E
Sınıf Öğretmeni 2/F Sınıf
Öğretmeni 2/G Sınıf Öğretmeni İngilizce Öğretmeni
2018-2019 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI PAYKÖY İLKOKULU
2.SINIF SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
2.SINIF SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
TOPLANTI TUTANAĞI ALINAN KARARLARIDIR.
1- İkinci dönem çalışmalarının da programa uygun olarak
yürütüldüğünü, verilmek istenen konular
amacına uygun olarak verildiği,
2- Derslerin temalarının belirtilen sürelerde işlenmiş
olup planlanan sürelerde bitirildiği, her tema sonunda geri bildirim alınarak
eksikler tespit edilmeye çalışılmış, konu tekrarlarıyla bu eksiklikler
giderilmeye çalışıldığı,
3- Ayrıca zümre toplantılarında alınan kararların hemen
hemen tamamının gerçekleştirildiği,
4- Derslerin işlenişi sırasında kullanılan yöntem ve
teknikler hakkında ise özellikle öğrenci merkezli, yaparak yaşayarak öğretim
yapıldığı,
5- İşlenen konularla ilgili araştırma inceleme
çalışmalarına yer verildiği,
6- Dersler işlenirken okulun ve çevrenin imkânları
ölçüsünde araç ve gereçlerin düzenli kullanıldığı,
7-Sene başında belirlenen süreler içinde tüm derslerin
temaları yetiştirildiği,
8- Sınıf seviye durumları dikkate alındığında seviye
durumları geri olan öğrencilerle ilgilenildiği,
9- Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılmaya
çalışıldığı,
10-Tema sonunda değerlendirme formları, öz değerlendirme
gibi formların öğrencilere uygulandığı,
11-- Hello My Self Relıance E-twinning Projesi
kapsamında öğrenciler yaratıcı düşünme,iletişim becerisi,araştırma sorgulama
becerisi,girişimcilik becerilerini kazandıkları, proje sonunda velilerle
yapılan değerlendirmede öz güven kazanmada öğrencilerden olumlu davranışlar
kazanıldığı, güzel,faydalı ve verimli bir aktivite olduğu,
12- Eğitim ve öğretimde meydana gelen yeni gelişmelerden
haberdar olunmasını ve okutulacak olan sınıfların kılavuz kitaplarının incelenmesi
kararları alındı.
Olur
17.06.2019
ŞENER AYDOĞAN
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder