SÜHEYLA CİVELEK
YAPTIĞIMIZ PROJEYİ AYLARA GÖRE DEĞERLENDİRMİŞTİM BUDA RAPORUM
SELÇUK İLKOKULU 2/A SINIFI
2018-2019 ‘’HELLO MY SELF RELİANCE –MERHABA ÖZGÜVENİM eTWİNNİNG PROJE RAPORUDUR
ARALIK
Proje ortaklarımızla tanışıldı.Sosyal iletişim ağlarında
topluluk kuruldu.Projenin gerekliliği ,tanıtımı ve yapılabilecekler için
öğrenci, veli toplantıları yapıldı.Velilerin geniş katılımıyla yapılan tanıtım
programında gerekli açıklama ve izin onayları alındı.
Sınıfta öğrencilerime proje tanıtımı yapıldı .Kazanımlar
ile ilgili bilgiler somutlaştırılarak anlatıldı.Yapılan oylamayla projede
işbirliğiyle çalışma kararı alındı.Logo tasarımı, sınıfta bilgisayar ve
prokjesiyon da tasarlandı.Proje panosu hazırlandı okulumuz ve sınıfımız için
ayrı ayrı hazırlanan panolar öğrencilerimin el emekleriyle süslendi. Proje
ortaklarımızla öğretmen ve öğrenci webinarları yaptık.
Proje ortaklarımızla ortak olarak ‘Kardan Adam ve Takvim’
çalışmaları yapıldı.
Serbest etkinliklerimizde öğrencilerimin çevreye duyarlı
olma ve sokak hayvanları için fikir üretmeleri ;ürettikleri fikir için çalışmayı
kendi başlarına yapabilmeleri onların özgüveninde olumlu bir etki yaptı.
OCAK
Teknolojiden faydalanılarak anketler yapılıp özgüven
sorunları yaşayan öğrencilerim ve nedenleri tespit edildi.Öğrencilerimde
konuşma problemine (kekemelik ) dayalı özgüven eksikliği,kendini ifade etmede
utanma duygusu(aşırı çekingenlik),arkadaş ortamında alay edilme korkusu
,yapamazsam korkusu gibi sorunlar ve ve nedensiz korkular tespit edildi.
Belirlenen eksiklikler üzerinde çalışmalar yapmaya karar
verdim.
1,Sorunlarıyla baş edebilmeyi öğrenme
2.Kendini ifade etme
3.Alay etme ve zorbalıkla, mücadele etme
4.Korkularının üzerine gidebilme
Yukarıda saydığım sorunlarla mücadele etmek için ayrıca
serbest etkinliklerimizde çalışmalar yapmaya karar verdim.
Öğretmen ve öğrenci webinarları yapıldı.
Öğrencilerimin demokratik ortam oluşturularak kendilerini
ifade etmeleri, karar alma süreçlerinde özgür davranmalarını desteklemek ve
özgüven gelişiminde bir basamak olan ‘benim kararım ‘ olgusunu geliştirmek için
sınıf ortamında proje sloganımız
yarışmasını yaptık en çok beğenilen üç slogan arasında oy çokluğu ile
‘’Özgüvenin varsa bir yıldız gibi parlarsın’’ sloganı seçildi.Sınıf panomuzda
buna uygun olarak tasarlandı.
Yaygınlaştırma amacıyla eba haber ve yerel medyada
yayınlar yapıldı.Sosyal medya da ve okul web sayfalarında paylaşımlarda
bulunuldu.
Öz güven gelişimlerini desteklemek amacıyla arkadaşlık
ilişkileri ve birlikte daha güçlü olunacağı pekiştirilecek çalışmalar yapıldı.
Yetenekleri ve ilgi alanlarının tesbiti için ‘ iyi
yapabildiklerim’ anket formları sınıfta uygulandı.
ŞUBAT
Teknolojinin kullanımında dikkat edilmesi gereken
unsurlar ve internet kullanımında ‘’güvenli internet günü ‘’
kutlandı.Öğrencilerimizin web 2.0 aracı kullanımları ile ilgili çalışmalar
yapıldı.Okul ve sınıfta proje panolarımız düzenlendi .Öğrencilerim yaptıkları
etkinlikleri okul ortamında sergilemekle öz güvenleri arttı. Voki web2.0
aracıyla seslendirilen arkadaşlık şiirini öğrencilerim yazıp sınıfta seçimle
derecelendirme yaptılar.
Katılımcı okullar eşleştirilip öğrenci wenarlarıyla
işbirliği pekiştirildi.
Yeteneklerini keşfetmeleri ve geliştirme amacıyla hikaye
ve şiir yazma çalışmalarıyla öz güvenleri artırıldı.
Çevresinde ihtiyaç sahiplerine yardım ederek, yardımlaşmanın
verdiği mutluluk ve faydalıyım fikri gelişmiş olup öz güvene destek olundu.
Öz güven geliştirmek için farklılıklara saygı duyma
kapsamında ‘’Nadir Hastalıklar ‘’ günü etkinlikleri ve ‘’Zorbalığa Hayır ‘’
etkinlikleriyle farkındalık ve öz saygı gelişimi sağlandı.
Barış Manço ‘yu anma günüyle vefa duygusu kazandılar.
Yapılan çalışmalar sosyal medyada,okul web sitelerinde ve
ortak gruplarda paylaşılarak yaygınlaştırıldı.
MART
İşbirlikçi çalışmalar çerçevesinde öğrencilerimizin takım
kurma sorumluluk alma ve takım ruhunu geliştirmek amacıyla proje maskotu yapma
çalışmaları yapıldı.Bu kapsamda maskotumuz için çeşitli anketler
yapıldı.Tricider web2.0 aracıyla maskotumuz geniş çaplı öğrenci katılımıyla
belirlendi.Maskotumuzun özellikleri ,karakteri yaşadığı yer v.b gibi konularda
görev dağılımıyla yapılan ortak çalışmalara hazırlanan anketlerle de bütün
katılımcı öğrenciler dahil edildi.Bu şekilde ortak karar alma ,demokratik
olabilme süreçleriyle öz güven pekiştirilmiş oldu.
Öz güven gelişimi ve sorumluluk bilinci kazanmak için
‘’Anneme Yardım Ediyorum’’,aile içi etkili iletişimin özgüven gelişimini
sağlaması için ‘’Babam ve Ben’’ etkinlikleri yapıldı.Öğrencilerim evde
annelerinin verdikleri sorumlulukları yerine getirip babalarıyla birlikte özel
anlar geçirip aile içi iletişimle öz güven kazandılar.
Yöresel kutlamalardan Konya’ya ait olan ‘Şivlilik ‘
kutlamaları yabancı ortaklarımıza da tanıtılmış olduk.
Bunun dışında ‘Dünya Kadınlar Günü’kutlamalarında
Chatterpix web 2.0 aracıyla veli ve bayan ortaklarımızın günü kutlandı.
Öğrencilerimizin özgüven gelişimleri için sanatsal
faaliyetler,gezi ve eğlenceler düzenlendi.
Sınıfımızda okulumuz özel alt sınıfından davet ettiğimiz
arkadaşlarımızla’ Marteniçka Örüyorum’ etkinliği ile özel çocukların farkında
olma ve farklılıklara saygı duyma gelişti.
Özgüven gelişiminde önemli bir yeri olan korkularımızla
yüzleşme ve baş edebilmek için ‘’Survivor Parkuru’’ etkinliği yapılıp
yapabilirim öz güveni kazanıldı.
Mart ayı boyunca yaptığımız çalışmaları ortak sosyal
medyeda ,okul web sitelerinde ,yerel gazetelerde,eba haber de yaygınlaştırma
çalışmaları yapıldı.
NİSAN
Okulumuz bünyesinde yapılan ‘’Haydi resim Yapmaya ‘’
etkinliği fikrini öğrencilerim düşünüp web2.0 araçlarından Canva yardımıyla
afiş hazırladık.Ortak karar alma fikirlerini ifade edebilme açısından öz güven
kazanımı sağladık.
Öğrencilerimiz ulusal bayramımız olan ‘’23 Nisan Ulusal Egemenlik
ve Çocuk Bayramı’’ kapsamında ‘Çocuk Festivali’yle hafta boyu hem eğlendiler
hem de yapılan yarışmalar ve turnuvalarda yaptıkları derecelerle öz güven
kazandılar.
Annelerimiz için sınıfımızda çiçek dikimi ve
yetiştirdik.Bu şekilde sevgimizi göstermenin yollarını öğrendik.
Gelecek için meslekleri tanımak ve öz güven gelişiminde
önemli bir yeri olan karar verme ve çalışıp başarma için,’Meslekleri Öğreniyorum
‘ etkinliği yaptık.
Okul ve sınıfımızda proje çalışmalarımızı sergilemek için
pano hazırladık .Proje maskotumuz için şarkı besteledik,rap müzik yapıp
maskotumuz için tasarımlarda bulunduk.
Yaptığımız çalışmaları ortak gruplarımızda ,sosyal ağlarda ve okul web sitelerinde
paylaşarak yaygınlaştırma çalışmaları yaptık.
MAYIS
Proje maskotumuz için şiirler yazdık ,tasarımlar yapıp
okul ve sınıf panolarında sergiledik.
‘Okul Dışarda ‘ etkinliğine proje ortaklarımız gibi bizde
katıldık.
Kendi ellerimizle yetiştirdiğimiz çiçeklerimiz ve
yazdığımız sevgi dolu mektuplarımızla ‘’Anneler Günü ‘’nü kutladık.Üretebilen
fert olarak öğrencilerimin öz güvenleri pekişti.
Projede sona doğru gelirken yaptığımız çalışmaları
okulumuzda sergileyerek takdir toplayan öğrencilerimin gurur dolu bakışlarıyla
öz güven kazanımda bir basamak daha ilerledik.
HAZİRAN
Yıl sonu itibarıyla oldukça yoğun bir yıl geçirmiştik.Ama
buna değdi.Çünkü öğrencilerim sadece sınıf geçmemişlerdi,ayrıca özgüven
basamaklarını da birer birer geçmişlerdi.
SÜHEYLA
CİVELEK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder