28 Haziran 2019 Cuma


SÜHEYLA CİVELEK

YAPTIĞIMIZ PROJEYİ AYLARA GÖRE DEĞERLENDİRMİŞTİM BUDA RAPORUM

SELÇUK İLKOKULU 2/A SINIFI 2018-2019 ‘’HELLO MY SELF RELİANCE –MERHABA ÖZGÜVENİM eTWİNNİNG PROJE RAPORUDUR


ARALIK
Proje ortaklarımızla tanışıldı.Sosyal iletişim ağlarında topluluk kuruldu.Projenin gerekliliği ,tanıtımı ve yapılabilecekler için öğrenci, veli toplantıları yapıldı.Velilerin geniş katılımıyla yapılan tanıtım programında gerekli açıklama ve izin onayları alındı.
Sınıfta öğrencilerime proje tanıtımı yapıldı .Kazanımlar ile ilgili bilgiler somutlaştırılarak anlatıldı.Yapılan oylamayla projede işbirliğiyle çalışma kararı alındı.Logo tasarımı, sınıfta bilgisayar ve prokjesiyon da tasarlandı.Proje panosu hazırlandı okulumuz ve sınıfımız için ayrı ayrı hazırlanan panolar öğrencilerimin el emekleriyle süslendi. Proje ortaklarımızla öğretmen ve öğrenci webinarları yaptık.
Proje ortaklarımızla ortak olarak ‘Kardan Adam ve Takvim’ çalışmaları yapıldı.
Serbest etkinliklerimizde öğrencilerimin çevreye duyarlı olma ve sokak hayvanları için  fikir  üretmeleri ;ürettikleri fikir için çalışmayı kendi başlarına yapabilmeleri onların özgüveninde olumlu bir etki yaptı.

OCAK
Teknolojiden faydalanılarak anketler yapılıp özgüven sorunları yaşayan öğrencilerim ve nedenleri tespit edildi.Öğrencilerimde konuşma problemine (kekemelik ) dayalı özgüven eksikliği,kendini ifade etmede utanma duygusu(aşırı çekingenlik),arkadaş ortamında alay edilme korkusu ,yapamazsam korkusu gibi sorunlar ve ve nedensiz korkular tespit edildi.
Belirlenen eksiklikler üzerinde çalışmalar yapmaya karar verdim.
1,Sorunlarıyla baş edebilmeyi öğrenme
2.Kendini ifade etme
3.Alay etme ve zorbalıkla, mücadele etme
4.Korkularının üzerine gidebilme
Yukarıda saydığım sorunlarla mücadele etmek için ayrıca serbest etkinliklerimizde çalışmalar yapmaya karar verdim.
Öğretmen ve öğrenci webinarları yapıldı.
Öğrencilerimin demokratik ortam oluşturularak kendilerini ifade etmeleri, karar alma süreçlerinde özgür davranmalarını desteklemek ve özgüven gelişiminde bir basamak olan ‘benim kararım ‘ olgusunu geliştirmek için sınıf ortamında  proje sloganımız yarışmasını yaptık en çok beğenilen üç slogan arasında oy çokluğu ile ‘’Özgüvenin varsa bir yıldız gibi parlarsın’’ sloganı seçildi.Sınıf panomuzda buna uygun olarak tasarlandı.
Yaygınlaştırma amacıyla eba haber ve yerel medyada yayınlar yapıldı.Sosyal medya da ve okul web sayfalarında paylaşımlarda bulunuldu.
Öz güven gelişimlerini desteklemek amacıyla arkadaşlık ilişkileri ve birlikte daha güçlü olunacağı pekiştirilecek çalışmalar yapıldı.
Yetenekleri ve ilgi alanlarının tesbiti için ‘ iyi yapabildiklerim’ anket formları sınıfta uygulandı.

ŞUBAT
Teknolojinin kullanımında dikkat edilmesi gereken unsurlar ve internet kullanımında ‘’güvenli internet günü ‘’ kutlandı.Öğrencilerimizin web 2.0 aracı kullanımları ile ilgili çalışmalar yapıldı.Okul ve sınıfta proje panolarımız düzenlendi .Öğrencilerim yaptıkları etkinlikleri okul ortamında sergilemekle öz güvenleri arttı. Voki web2.0 aracıyla seslendirilen arkadaşlık şiirini öğrencilerim yazıp sınıfta seçimle derecelendirme yaptılar.
Katılımcı okullar eşleştirilip öğrenci wenarlarıyla işbirliği pekiştirildi.
Yeteneklerini keşfetmeleri ve geliştirme amacıyla hikaye ve şiir yazma çalışmalarıyla öz güvenleri artırıldı.
Çevresinde ihtiyaç sahiplerine yardım ederek, yardımlaşmanın verdiği mutluluk ve faydalıyım fikri gelişmiş olup öz güvene destek olundu.
Öz güven geliştirmek için farklılıklara saygı duyma kapsamında ‘’Nadir Hastalıklar ‘’ günü etkinlikleri ve ‘’Zorbalığa Hayır ‘’ etkinlikleriyle farkındalık ve öz saygı gelişimi sağlandı.
Barış Manço ‘yu anma günüyle vefa duygusu kazandılar.
Yapılan çalışmalar sosyal medyada,okul web sitelerinde ve ortak gruplarda paylaşılarak yaygınlaştırıldı.
MART
İşbirlikçi çalışmalar çerçevesinde öğrencilerimizin takım kurma sorumluluk alma ve takım ruhunu geliştirmek amacıyla proje maskotu yapma çalışmaları yapıldı.Bu kapsamda maskotumuz için çeşitli anketler yapıldı.Tricider web2.0 aracıyla maskotumuz geniş çaplı öğrenci katılımıyla belirlendi.Maskotumuzun özellikleri ,karakteri yaşadığı yer v.b gibi konularda görev dağılımıyla yapılan ortak çalışmalara hazırlanan anketlerle de bütün katılımcı öğrenciler dahil edildi.Bu şekilde ortak karar alma ,demokratik olabilme süreçleriyle öz güven pekiştirilmiş oldu.
Öz güven gelişimi ve sorumluluk bilinci kazanmak için ‘’Anneme Yardım Ediyorum’’,aile içi etkili iletişimin özgüven gelişimini sağlaması için ‘’Babam ve Ben’’ etkinlikleri yapıldı.Öğrencilerim evde annelerinin verdikleri sorumlulukları yerine getirip babalarıyla birlikte özel anlar geçirip aile içi iletişimle öz güven kazandılar.
Yöresel kutlamalardan Konya’ya ait olan ‘Şivlilik ‘ kutlamaları yabancı ortaklarımıza da tanıtılmış olduk.
Bunun dışında ‘Dünya Kadınlar Günü’kutlamalarında Chatterpix web 2.0 aracıyla veli ve bayan ortaklarımızın günü kutlandı.
Öğrencilerimizin özgüven gelişimleri için sanatsal faaliyetler,gezi ve eğlenceler düzenlendi.
Sınıfımızda okulumuz özel alt sınıfından davet ettiğimiz arkadaşlarımızla’ Marteniçka Örüyorum’ etkinliği ile özel çocukların farkında olma ve farklılıklara saygı duyma gelişti.
Özgüven gelişiminde önemli bir yeri olan korkularımızla yüzleşme ve baş edebilmek için ‘’Survivor Parkuru’’ etkinliği yapılıp yapabilirim öz güveni kazanıldı.
Mart ayı boyunca yaptığımız çalışmaları ortak sosyal medyeda ,okul web sitelerinde ,yerel gazetelerde,eba haber de yaygınlaştırma çalışmaları yapıldı.
NİSAN
Okulumuz bünyesinde yapılan ‘’Haydi resim Yapmaya ‘’ etkinliği fikrini öğrencilerim düşünüp web2.0 araçlarından Canva yardımıyla afiş hazırladık.Ortak karar alma fikirlerini ifade edebilme açısından öz güven kazanımı sağladık.
 Öğrencilerimiz ulusal  bayramımız olan ‘’23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’’ kapsamında ‘Çocuk Festivali’yle hafta boyu hem eğlendiler hem de yapılan yarışmalar ve turnuvalarda yaptıkları derecelerle öz güven kazandılar.
Annelerimiz için sınıfımızda çiçek dikimi ve yetiştirdik.Bu şekilde sevgimizi göstermenin yollarını öğrendik.
Gelecek için meslekleri tanımak ve öz güven gelişiminde önemli bir yeri olan karar verme ve çalışıp başarma için,’Meslekleri Öğreniyorum ‘ etkinliği yaptık.
Okul ve sınıfımızda proje çalışmalarımızı sergilemek için pano hazırladık .Proje maskotumuz için şarkı besteledik,rap müzik yapıp maskotumuz için tasarımlarda bulunduk.
Yaptığımız çalışmaları ortak gruplarımızda  ,sosyal ağlarda ve okul web sitelerinde paylaşarak yaygınlaştırma çalışmaları yaptık.
MAYIS
Proje maskotumuz için şiirler yazdık ,tasarımlar yapıp okul ve sınıf panolarında sergiledik.
‘Okul Dışarda ‘ etkinliğine proje ortaklarımız gibi bizde katıldık.
Kendi ellerimizle yetiştirdiğimiz çiçeklerimiz ve yazdığımız sevgi dolu mektuplarımızla ‘’Anneler Günü ‘’nü kutladık.Üretebilen fert olarak öğrencilerimin öz güvenleri pekişti.
Projede sona doğru gelirken yaptığımız çalışmaları okulumuzda sergileyerek takdir toplayan öğrencilerimin gurur dolu bakışlarıyla öz güven kazanımda bir basamak daha ilerledik.
                                                                                                        
HAZİRAN
Yıl sonu itibarıyla oldukça yoğun bir yıl geçirmiştik.Ama buna değdi.Çünkü öğrencilerim sadece sınıf geçmemişlerdi,ayrıca özgüven basamaklarını da birer birer geçmişlerdi.
                                                                         SÜHEYLA CİVELEK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder